Mamma 50 Ă„r!

Mina recept Permalink0
Hurra hurra för min mamma idag. 
Idag blir hon femtio vÄrar, det har vi firat med en liten tvÄ rÀtters middag hos mig. Hennes present blev tyvÀrr försenat pÄ grund utav posten :/ men men hon fÄr den i veckan iaf =)
 
 
Jag bjöd pÄ en mexikansk tacogratÀng och sedan en marÀngswish som efterrÀtt. Maten var vÀldigt uppskattad idag sÄ tÀnkte dela med mig av receptet till er ifall ni skulle vilja vara sugna pÄ att testa det en dag =)
 
Du behöver:
500g köttfÀrs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 purjolök
1 pÄse tacokryddmix
1 dl vatten
1 msk smör
1 dl riven ost 
4 portioner grönsallad
4 tomater
tortilla chips
 
Du gör sÄhÀr:
'SĂ€tt ugenen pĂ„ 200 grader. Smörj en form med smör. Skala, finhacka och bryn löken gyllenbrun, tillsĂ€tt köttfĂ€rsen. FrĂ€s köttfĂ€rsen och löken gyllenbrunt. TillsĂ€tt tacokryddan och vatten och lĂ„t det koka ihop en stund. HĂ€ll köttfĂ€rsen i formen, hacka purjolöken fint olch strö över den och riven ost. Gratinera i ca 15 minuter. Servera med grönallad, tomatklyftor och tortilla chips. 
Smaklig spis!
 
 
 
 
Till top