Kladdkakecookies med Nutella och godis

Mina recept Permalink0

Hej alla! 


Idag har jag haft en mysdag Hemma. Tvättat fem maskiner tvätt och bara lullat runt. Men även hunnit att baka lite cookies. De blev försvinnande goda. 

Du behöver:
2 äggvitor 
2,5 dl florsocker 
0,5 dl vetemjöl 
4 msk kakao 
1 dl rumsvarm Nutella 
1 dl Smarties 

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda äggvita och florsocker i en bunke. Vispa med elvisp tills marängsmeten är så fast att du kan vända bunken upp och ner utan att något händer. Sikta ner vetemjöl och kakao och vänd in detta i marängen med en slev. Väns slutligen ner nutellan till en blank och fin smet. Klicka ut bollar av smeten glest på två plåtar med bakplåtspapper och tryck ner Smarties i varje boll. Grädda mitt i ugnen i 7-10 minuter. Låt kakorna svalna något innan du lossar dem. 

Detta receptet är gjort för 14 cookies men jag tog ganska mycket smet till varje kaka så det blev bara 10 stycken för mig. Detta receptet hittar ni även i Jenny Warsens bakbok baka med godis.
 

Till top