Känslan av att förlora någon man älskar

Permalink0

För ett par månader sedan ca 7-8 så märkte vi av ett beteende hos Dutchez som aldrig har hänt innan. Hon började kissa inomhus och inte i lådan, hon gjorde det gärna framför oss för att vi skulle märka av det. Jag tyckte det var något som var fel så vi åkte till veterinären med henne. Veterinären gjorde prover och tester och kom slutligen fram till att hon hade fått en blodförgiftning. Hon fick då tre sprutor och sen skulle de försvinna. Två veckor senare började hon med samma sak igen men ännu tydligare denna gången. Jag åkte in med henne igen då det faktiskt måste vara något annat. En idiot till veterinär ursäktade sig och menade på att hen hade sett fel och att min älskling Dutchez har fått cancer i hela livmodern. Hur man nu kan se fel på en blodförgiftning och cancer?!
De berättade att det tydligen gått så långt att en operation inte hade hjälpt och att Dutchez hade inte klarat detta. Vi fick att hon kommer klara sig allt mellan 6 månader och 3 år framåt. Ingen som vet.
Hon har mått väldigt bra under alla månaderna och lekt och busat, det ända tecknet hon visat är att vara extra trött oxh sov väldigt mycket. För en vecka sedan börja vi märka att hon kissa blod och började få ont i kroppen. Det gick någon dag till och sen slog allt igång, hon fick inte luft och spydde sedan upp blod. Detta var droppen för mig, den jag älskar mest ska inte lida på detta viset. Vi åkte in akut med henne och fick tillslut avliva henne.
Detta har varit bland de jobbigaste sakerna för mig att göra. Min älskling mitt allt. I fem år har hon varit med mig och stöttat.
Kommer aldrig glömma dig, mammas tös. Underbara Dutchez ❤️

Till top