Mamma 50 år!

Mina recept Permalink0
Hurra hurra för min mamma idag. 
Idag blir hon femtio vårar, det har vi firat med en liten två rätters middag hos mig. Hennes present blev tyvärr försenat på grund utav posten :/ men men hon får den i veckan iaf =)
 
 
Jag bjöd på en mexikansk tacogratäng och sedan en marängswish som efterrätt. Maten var väldigt uppskattad idag så tänkte dela med mig av receptet till er ifall ni skulle vilja vara sugna på att testa det en dag =)
 
Du behöver:
500g köttfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 purjolök
1 påse tacokryddmix
1 dl vatten
1 msk smör
1 dl riven ost 
4 portioner grönsallad
4 tomater
tortilla chips
 
Du gör såhär:
'Sätt ugenen på 200 grader. Smörj en form med smör. Skala, finhacka och bryn löken gyllenbrun, tillsätt köttfärsen. Fräs köttfärsen och löken gyllenbrunt. Tillsätt tacokryddan och vatten och låt det koka ihop en stund. Häll köttfärsen i formen, hacka purjolöken fint olch strö över den och riven ost. Gratinera i ca 15 minuter. Servera med grönallad, tomatklyftor och tortilla chips. 
Smaklig spis!
 
 
 
 
Till top